Villkor


FÖRKUNSKAPER

Vi vill att du som elev har tidigare erfarenheter inom skönhetsbranschen eller formgivning för att få gå vår utbildning. T.ex. hudterapeut, makeupartist, frisör, laserterapeut, nagelteknolog, fransstylist, artist, konstnär, tatuerare osv. Har du inte erfarenhet av detta, behöver du skicka in en detaljerad ansökan där du beskriver varför just du vill utbilda dig inom Permanent Makeup.
Vi ser även att du behärskar svenska eller engelska då det är dessa språk vi erbjuder under utbildningen. Det är viktigt att du förstår all teori och hänvisningar.


ANMÄLNINGSVILLKOR

Vid bokning av en utbildning krävs en anmälningsavgift på 15% av kurspriset. Då är din plats säkrad. Denna avgift betalas ej tillbaka om du av någon anledning vill boka av din plats. Resterande belopp betalas senast 14 dagar innan kursstart. Vi erbjuder avbetalning via Medical Finance för den som önskar. För att ansöka om avbetalning gå in på http://www.medicalfinance.se.


FÖRETAG

Edlund & Gedin Academy AB
Org.nr. 559143-6869
Innehar F-skatt



GDPR - Policy för integritet och dataskydd.

Den 25:e maj införs den nya dataskyddsförordningen (GDPR) i hela EU. De nya bestämmelserna ersätter PUL (Personuppgiftslagen) och ökar dina möjligheter att bestämma över hur företag och organisationer hanterar uppgifter om dig och din personliga data som skapas när du använder dess tjänster eller produkter.
Här kan du läsa mer om hur vi på Edlund & Gedin PMU Academy hanterar dina personuppgifter och vilka rättigheter du har i och med införandet av GDPR.
Dina personuppgifter dvs. de personuppgifter vi samlar in i samband med en behandling som identifierar dig, används för att tillhandahålla tjänster och ge dig en bättre upplevelse, förbättra vår service och ge dig erbjudanden.

Såhär samlar vi in personuppgifter: Du uppger själv dina personuppgifter i anmälningsformuläret när du bokar dig för en utbildning hos oss.

Detta använder vi dina personuppgifter till: För att få ditt samtycke till din anmälan samt kunna fullfölja din utbildning. För att kunna ge dig den bästa service och resultat med din utbildning. Utbildningens kvalitet ligger i både ditt och vårt intresse.

För att vi ska kunna tillhandahålla våra tjänster till dig behöver vi behandla dina personuppgifter. Nedan hittar du information om vad vi använder din data till, samt vilken rättslig grund behandlingen har stöd i.


Tillhandahållande av tjänster.

Vi behandlar personuppgifter för att identifiera dig som kund och för att hantera och leverera de tjänster du bokat. Samt personuppgifter som krävs för att hantera betalning av de tjänster du önskar.

Kommunikation och support. Vi kan använda personuppgifter från tidigare kontakt med oss för att kunna ge dig bättre hjälp. Vi använder dina kontaktuppgifter och information om vilka kurser du är intresserad av som grund för fakturor, nyhetsbrev, erbjudanden och tips om hur du kan använda våra tjänster.

Utveckling av våra tjänster och produkter. Vi behandlar dina personuppgifter kring hur du använder våra tjänster samt från kontakt med oss som underlag för att förbättra din upplevelse specifikt och våra utbildningar generellt.

Marknadsföring. För att kunna marknadsföra relevanta kurser och tjänster till dig efter dina behov behandlar vi personuppgifter om vilka tjänster du använder och hur du använder dem.

Så här länge sparar vi personuppgifter.Vi sparar personuppgifter så länge det finns ett dokumenterat syfte. Önskar du blir borttagen ur vårt register av någon anledning. Kontaktas info@pmuacademy.se

Så här skyddar vi dina personuppgifter. Vi använder oss av standard kundregister för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter på ett säkert sätt med låsta dataprogram. Anmälningsblaketter sparas i pärmar där endast personal har tillgång till och behandlas med sekretess från vår personal.

Du bestämmer över dina personuppgifter. Du bestämmer över dina egna personuppgifter. Det vill säga du avgör vilka uppgifter du vill lämna samt vilken behandling av dina personuppgifter du godkänner, och du kan återkalla ditt samtycke när du önskar. Observera dock att vi behöver vissa personuppgifter för att kunna tillhandahålla våra tjänster till dig. Om du väljer att återkalla ditt samtycke kan det innebära att vi inte kan tillhandahålla dig våra tjänster.

Så här behandlar vi dina personuppgifter när du inte längre är kund. När du inte längre önskar vara kund hos oss och det inte finns syfte för fortsatt behandling av dina uppgifter raderar vi dina personuppgifter ur vårt mjukvarusystem och ur pärmar.

Bland det som inte tas bort finns bland annat: Data som krävs enligt bokföringslagen.